Dag 3 - New York

11 juli, 2015
 
Hej.
Igår vaknade vi och gick och åt frukost på Mc Donalds. Det fanns jättegod gröt där och gratis WiFi där så jag kunde uppdatera denna resebloggen.
 
Idag hade vi en heldag för oss själva. Vi åkte efter frukosten tunnelbana från Grand Central Station till Battery Park.
Alla andra i familjen tyckte det var coolt, men jag fick lite panikångest på tåget. Det var väldigt mycket folk och otroligt läskigt också.
 
I Battery Park tog vi en gratis färja till State Of Island där man fick se frihetsguddinnan och Manhattan. Det var mycket folk eftersom att det gratis, men det var en fantastiskt tur.
 
Efter det promenerade vi jättelångt och kom tillslut fram till Ground Zero. Det var helt fantastiskt! Det gick inte att få med på bild hur stort det var.
 
 
På kvällen åt vi jättegod middag. Det var på en pizzeria ett hörn ifrån vårat hotell, det var det godaste jag har ätit i mitt liv. Pizzorna var otroligt tunna och knapriga. Alla var jätte nöjda. 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0